Την Κυριακή, 17 Απριλίου, οι ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ολοκληρώνουν τις παραστάσεις τους: τέσσερις ηθοποιοί επί σκηνής παρουσιάζουν -σε σκηνοθεσία Βίκυς Αδάμου– τη ζωή της Amy σε επτά κεφάλαια: πρόκειται για μία από τις τις 50 μαρτυρίες που υπάρχουν μέσα στο βιβλίο του βρετανικού δικτύου Hearing Voices / Ακούγοντας Φωνές.
Σε έναν κόσμο γεμάτο ετερόκλητες αφετηρίες ζωής, διαφορετικές διαδρομές και συγκρουσιακές καταστάσεις, οι άνθρωποι συνειδητά ή ασυνείδητα αναπτύσσουν τρόπους και μεθόδους επιβίωσης. Προσπαθούν να ξεπεράσουν τα εμπόδια, ορατά και αόρατα, τις δυσκολίες που τους δημιουργούν οι άλλοι ή το ίδιο τους το μυαλό, για να μπορέσουν να ζήσουν και στην καλύτερη περίπτωση να ευτυχήσουν. Έτσι και η Amy, παλεύει απέναντι στην «κανονικότητα» του μέσου όρου, για να γίνει αποδεκτή. Παλεύει να συμφιλιωθεί με τις «φωνές» της, αλλά και να ενταχθεί στον περιβάλλον της. Εκεί, όπου πρέπει να ακούς όσα ακούν και οι υπόλοιποι και όχι όσα ακούς εσύ μέσα στο κεφάλι σου. Οι «φωνές» της πρέπει να σωπάσουν, διότι μόνο αν είσαι η Ζαν ντ’ Αρκ ή ο Ρόμπερτ Σούμαν μένεις στην ιστορία ως κάτι ξεχωριστό. Αν είσαι η Amy ή ο Γιάννης μένεις στο περιθώριο.
Στο φινάλε της παράστασης, ακούγεται μέρος από τη μαρτυρία της Jackie Dillon, προέδρου του δικτύου hearing voices της Αγγλίας.
Σκηνοθετικό Σημείωμα:
Το 2015 ήταν μια χρονιά ξεκαθαρίσματος, άφησα πολλά πράγματα, είχα ανάγκη για ελεύθερο χρόνο. Ψάχνοντας νέα ερεθίσματα, ξεκίνησα μαθήματα φιλοσοφίας.
Μιλώντας για τις αποκλεισμένες ομάδες, την ιδρυματοποίηση, κοινωνικά και ιστορικά, ο δάσκαλος μας, Σπύρος Καλτσάς μας έφερε σε επαφή με το δίκτυο hearing voices. Ο Λυκούργος Καρατζαφέρης μας μίλησε για την ιστορία του δικτύου.
Με μάγεψε αυτή η ομιλία, αγόρασα το βιβλίο και κόλλησα μήνες μαζί του. Δεν ήταν εύκολο ανάγνωσμα. Το βιβλίο “ζώντας με τις φωνές” εκτός από ιστορικά και επιστημονικά στοιχεία, περιλαμβάνει 50 μαρτυρίες ανθρώπων που ακούνε φωνές. Η ιστορία που δουλέψαμε είναι η πρώτη. Η πρώτη επαφή μου με αυτούς τους ανθρώπους που μπήκαν στο περιθώριο αντί για αυτούς που τους κακοποίησαν.
Οι φωνές όμως δεν είναι πάντα προϊόν κακοποίησης, μπορεί να είναι απλά μια ανθρώπινη εμπειρία και- αρκετές φορές- βοηθητική και ευχάριστη.
Ακόμα δεν μπορώ να πω με σιγουριά τι με έκανε να δεθώ τόσο με το θέμα.
Με συγκινεί η στιγμή που καταφέρνεις να πάρεις τη ζωή στα χέρια σου, που βρίσκεις την άκρη από το κουβάρι. Με συγκινεί η εύθραυστη όψη μας παρέα με την ικανότητα να επιβιώνουμε.
Η παράσταση είναι ξεχωριστή όχι μόνο για την αφορμή της – παρουσιάζει τη ζωή της Amy, μια από τις 50 μαρτυρίες που υπάρχουν μέσα στο βιβλίο του βρετανικού δικτύου Hearing Voices / Ακούγοντας Φωνές -, αλλά γιατί δημιουργεί ένα ιδιαίτερο εικαστικό και μουσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο δρουν και ερμηνεύουν οι performers. Η πραγματικότητα συναντά την τέχνη μια εικαστική – μουσική – δραματική σύλληψη η οποία, κατά την γνώμη μου, θα πρέπει να ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα.
(boem radio)
Η συνολική αισθητική της παράστασης θυμίζει το κλινικό λευκό του Greek Weird κύματος, ένας παραλληλισμός που απλώνεται και στη διδασκαλία και την (άψογα συντονισμένη, στα όρια ενός χοροθεάτρου καθημερινότητας) κίνηση των ηθοποιών, αλλά και τη δυσερμήνευτη κωδικοποίηση των συναισθημάτων και γεγονότων. Εκεί όμως που κάτι τέτοιο αλλού συχνά φαντάζει «δήθεν», επιτηδευμένο, εδώ είναι αθώο και αληθινό.
(gkoultoura)
Καθαρές και λιτές ερμηνείες αποδίδουν την ένταση απέριττα, δημιουργώντας ήχο ακόμη και όταν δε μιλούν. Το αποτέλεσμα άλλοτε θυμίζει πίνακα ζωγραφικής και άλλοτε θέατρο του παραλόγου
(debop)
Με έμπνευση από το βιβλίο του δικτύου που κυκλοφόρησε πρόσφατα, με ιστορίες και μαρτυρίες ανθρώπων που αντιμετωπίζουν ψυχικά προβλήματα τέτοιου τύπου, η Βίκυ_Αδάμου στήνει μέσα από μια πολύ οξυδερκή σκηνοθεσία (κρατάει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο) μια ενδιαφέρουσα παράσταση, που θίγει το πάντα επίκαιρο ζήτημα της ψυχικής ασθένειας, αλλά και των δομικών συστημάτων που την περικλείουν.”
(the greek report)
Ταυτότητα Παράστασης
Σκηνοθεσία: Βίκυ Αδάμου
Επιμέλεια και σύνθεση κειμένων: Χριστίνα Σαμπανίκου
Κίνηση: Άρτεμις Λαμπίρη
Μουσική επιμέλεια – πρωτότυπη σύνθεση: Ορέστης Τάνης
Εικαστικό Περιβάλλον: Παρασκευή Φερεντίνου
Φωτισμοί – φωτογραφίες: Παύλος Μαυρίδης
Σκηνικά – κοστούμια: Lazy Boy*
Σύμβουλος Δραματουργίας: Εύη Προύσαλη
Βοηθός σκηνοθέτη: Άντζη Βαλσαμή
Τραγούδι: Αλίκη Αβδελοπούλου
Ερμηνεύουν: Βίκυ Αδάμου, Χρήστος Καπενής, Μαρία Μπαλούτσου, Γιώργος Νικολαΐδης
Περισσότερες πληροφορίες:
https://www.facebook.com/StratigikesEpiviosisNo4711/?notif_t=page_fan&__mref=message_bubble
Στοιχεία Παράστασης
Τελευταίες παραστάσεις: Σάββατο,16 & Κυριακή,17/4 στις 21:00
Διάρκεια: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Τιμές Εισιτηρίων : 10 € (γενική είσοδος)| 8 € (φοιτητικό, άνω των 65 ετών )| 5€ (κάρτα ανεργίας, κάρτα ΣΕΗ)
Χώρος: Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, 11361, Κυψέλη, Αθήνα
Στοιχεία Χώρου
Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, 11361, Κυψέλη, Αθήνα
Τηλ: (00 30) 213 00 40 496
Κινητό: (00 30) 69 45 34 84 45
Ώρες τηλεφωνικών κρατήσεων: 11:00-14:00 και 18:00-21:00
Email: info@polychorosket.gr
http://tvcontrolcenter.com/
https://www.facebook.com/kentron.el
https://www.instagram.com/tvcontrolcenter/
Πρόσβαση
Αυτοκίνητο: άνετο παρκάρισμα.
Λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8
Τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 | (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4
ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (12 λεπτά με τα πόδια)